본문 바로가기
*Dana Winner

Dana Winner - Stay with Me Till The Morning

by 낙동강. 2024. 7. 25.

https://youtu.be/-zOrK2eR0AQ?list=TLGGa-pe4uNSMBkyNTA3MjAyNA

 

Dawn breaks above the neon lights,
soon the day dissolves the night
warm the sheets caress
my emptiness as you leave
네온 불빛 위로 새벽동이 트고
밤이 차츰 흐려지고 곧 날이 밝아오네요
당신이 떠나며 내 공허함을
어루만지며 따뜻하게 해주었죠

Lying here in the afterglow
Tears in spite of all i know
Prize of foolish sin,
I can't give in, can'you see?
저녁 노을 아래 여기에 누워
모든 걸 알지만 난 눈물이 나네요
어리석은 죄의 보상을
난 포기할 수 없어요. 모르시겠어요?

Though you want to stay,
you're gone before the day
I never say those words, how could
I stay with me till the morning
당신은 머물고 싶지만
날이 밝기 전에 떠났어요
아침이 오거 전까지 나와 함께 머물러 달라는
그 말을 차마 할 수 없었어요

I've walked the streets alone before
safe I'm locked behind the door
Strong in my belief
no joy or grief touches me
지금까지 나는 홀로 거리를 거닐었죠
지금은 문 안에 안전하게 갇혀있어요.
나의 믿음이 너무 강하여
기쁨이나 슬픔에 감동받는 일은 없어요

But when you close your eyes it's then I realize
There's nothing left to prove
So darling, stay with me till the morning
하지만 당신이 눈을 감으면 그 때 난 깨닫게 돼요
확인할 것이 아무것도 남지 않았다는 걸.
그러니 그대여, 아침이 밝아오기 전까지 나와 머물러 주세요

When you close your eyes it's then I realize
There's nothing left to prove 
So darling
stay with me till the morning
하지만 당신이 눈을 감으면 그 때 난 깨닫게 되요
확인할 것이 아무것도 남지 않았다는 걸..
그러니 그대여,
이침이 밝아오기 전까지 나와 머물러 주세요

.